Hoe werkt het - verkochte loten

Hier kun je alle loten die verkocht zijn via eenmalige machtiging invoeren en beheren. Het overzicht laat alle aankopen zien die door jou zijn ingevoerd of binnen zijn gekomen via de online verkooppagina. Aankopen voer je gemakkelijk in via ‘Verkoop toevoegen’.
De online verkochte loten via het verkoopboekje hoef je niet toe te voegen, die komen automatisch in het overzicht van verkochte loten. 



Incassomomenten en -kosten
De vaste incassomomenten zijn in de nacht van maandag op dinsdag rond 01:20 uur en van donderdag op vrijdag rond 01:20 uur. Deze incassoprocessen duren doorgaans tot 09:00 uur de volgende ochtend. De incassokosten zijn €0,10 per aankoop en worden in mindering gebracht bij de afdracht in januari. Voor vragen over onze incassomomenten en -kosten, raadpleeg onze servicedesk, via: info@clubactie.nl of 013 - 4552825.  


Verwijderen loten
Als je een lot net hebt ingevoerd, kun je deze meestal nog verwijderen. Haal het verkeerd ingevoerde lot eruit door het aantal loten op 0 (nul) te zetten. Klik op ‘Verkoop toevoegen’ om het juiste lot te registreren. Let op! Wijzig je verkeerd ingevoerde lot wel meteen. De Grote Clubactie incasseert 2x per week tijdens de actieperiode: in de nacht van maandag op dinsdag en in de nacht van donderdag op vrijdag. Is de incasso uitgevoerd, dan kan het lot niet meer veranderd worden, want dan is de incasso al in gang gezet.

Filteren, statussen en foutcodes

In het overzicht kun je ook gemakkelijk filteren op jaar, verkoper, team en status van de incasso. Zo kun je bijvoorbeeld goed bijhouden welke verkoper het meeste heeft verkocht. Ook kun je zien wat de status van de incasso is. Alle loten waarbij het niet gelukt is om te incasseren hebben status ‘Mislukt’.

Nieuw dit jaar! Als de koper een e-mailadres heeft ingevuld, krijgt hij/zij automatisch een mail dat de incasso mislukt is met de vraag of hij/zij alsnog een lot van jullie vereniging wil kopen. Als de koper opnieuw een lot koopt, verschijnt deze vanzelf in jullie overzicht bij ‘Verkochte loten’. Let op: Als er bij ons geen e-mailadres bekend is, kun je het beste via de verkoper contact zoeken met de koper om te vragen of hij/zij alsnog een lot van jullie vereniging wil kopen.


In onderstaand overzicht zie je wat een bepaalde foutcode betekent:

Foutcode

Omschrijving

AC01 - Rekeningnummer onjuist

Het IBAN waarvan je wil incasseren is niet juist.

AC04 - Rekening gesloten

Het IBAN waarvan je wil incasseren, is opgeheven.

AC06 - Rekening geblokkeerd

De rekening is door de rekeninghouder geblokkeerd voor automatische incasso's.

AG01 - Transactie verboden

Het IBAN waarvan je wil incasseren, is niet voor incasso geschikt.

AM04 - Onvoldoende Fondsen

De rekeninghouder heeft onvoldoende saldo.

DNOR - De bank van de debiteur is niet bekend onder dit BIC

De bank van de debiteur is niet bereikbaar voor deze incassosoort.

MD06 - Terugstorting aangevraagd door eindklant

De rekeninghouder heeft de bank opdracht gegeven om de incasso terug te storten, omdat hij het niet eens is met de afschrijving.

MS02 - Geen specifieke reden klant gegenereerd

De begunstigde of diens bank heeft de transactie geweigerd. De reden van de weigering is niet meegegeven.

SL01 - Reden in regelgeving

De incasso overschrijdt het maximum bedrag of de limiet van de toegestaande incasso.







Bezig met verwerken, een moment svp